Uutiset

Koti / Uutiset / Yrityksen uutiset / Yksityiskohtainen selostus vesipiippujen käytöstä ja itsellesi sopivan vesipiippuruukun tekemisestä

Tekijä: järjestelmänvalvoja / 2020-08-21
Vesipiiput tai vesipiiput ovat perinteisiä Lähi-idän tupakointilaitteita, joista on tullut suosittuja kaikkialla maailmassa. Rento vesipiippu on yksi asia, mutta entä jos haluat perustaa oman vesipiippusi? Jos olet eksyksissä ja etsit vähän apua, olet tullut oikeaan paikkaan.
Puhdista vesipiippu. Pese vesipiippu vedellä ja pehmeällä harjalla ennen ensimmäistä käyttökertaa ja aina, kun se likaantuu. Irrota ensin kaikki osat ja pese kaikki paitsi letkut; oletetaan, että nämä eivät ole vesiturvallisia, ellei toisin ole merkitty.[1] Pyyhi se kuivaksi pyyhkeellä ja anna kuivua ilmassa ennen kuin jatkat.
Puhdistus jokaisen käyttökerran jälkeen on ihanteellinen, mutta ehdottomasti puhdista aina, kun maljakossa näkyy jäämiä tai kun savu ei maistu oikealta.
Pitkä, ohut harja auttaa pääsemään pitkien osien sisään. Saatat löytää hyviä siveltimiä vesipiippuja myyvistä kaupoista.
Kaada kylmää vettä maljakkoon. Tämä on suuri lasisäiliö vesipiippujen pohjassa. Täytä sen verran, että se peittää 1 tuuman (2,5 cm) metallivarresta tai hieman enemmän. Tilan jättäminen ilmalle on tärkeää savun laimentamiseksi ja letkun vetämisen helpottamiseksi. Jos sinulla on minivesipiippu, saatat pystyä peittämään vain 1,25 cm:n varresta, jotta ilmalle jää tilaa ja letkut eivät kastuisi.
Varsi on keskimmäisen vesipiippuvarren pohjassa oleva metallikärki. Aseta varsi maljakon päälle nähdäksesi kuinka pitkälle varsi menee alas.
Vesi ei suodata pois nikotiinia ja muita kemikaaleja läheskään niin paljon kuin useimmat tupakoitsijat uskovat. Veden lisääminen ei tee vesipiippusta turvallisempaa.
Lisää jäätä (valinnainen). Vaikka vesipiippusavu oikein vedettynä ei ole ollenkaan kovaa, mukava viileä lämpötila tekee siitä vieläkin nautinnollisempaa. Saatat joutua kaatamaan osan vedestä säätääksesi sen oikealle tasolle yllä kuvatulla tavalla.
Aseta vesipiippuvarsi lasipohjaan. Laske akseli pohjaan, jotta varsi menee veteen. Pohjan yläosan ympärille tulee olla silikoni- tai kumipala, jotta se olisi ilmatiivis. Jos istuvuus ei ole ilmatiivis, savu on ohutta ja vaikeasti vedettävää.
Jos kumipala ei mahdu paikalleen, kostuta se pienellä määrällä vettä tai pisaralla astianpesuainetta.
Liitä letkut. Letkut asettuvat akselin sivuilla oleviin reikiin. Aivan kuten pohja, myös näiden reikien tulee olla ilmatiiviitä. Jotkut vesipiiput tiivistävät reiän, jos letkua ei ole kiinnitetty. Muissa malleissa sinun on kiinnitettävä kaikki letkut, vaikka polttaisit yksin.
Tarkista vesitasot ennen liittämistä. Jos vedenpinnat ovat liian lähellä letkuliitäntöjä, vesi voi pilata letkut.
Tarkista ilmavirtaus. Aseta kätesi vesipiippuvarren päälle estääksesi ilman pääsyn vesipiippuun. Yritä hengittää letkun kautta. Jos saat ilmaa, yksi liitoksista ei ole ilmatiivis. Tarkista niiden kaikkien tiukkuus ja kumi- tai silikonitiivisteet.
Jos sinulta puuttuu tiiviste, etsi "vesipiippuläpiviennit" löytääksesi korvaavan. Tiukasti kääritty urheiluteippi voi muodostaa tilapäisen, enimmäkseen ilmatiiviin tiivisteen.
Aseta metallialusta vesipiippuvarren päälle. Tämä tarjotin kerää kuumat hiillos ja ylimääräisen tupakan, jos ja kun ne putoavat.

AIEMPA:Shishan esittely
SEURAAVA:Ei seuraavaa artikkelia